onsdag 15 december 2010

Dag 08 – Ett ögonblick

ja, dethär var svårt. men det måste nog ändå vara då jag fick skjuta min första älg. då jag och pappa hör ståndskall och smyger oss fram, vi kommer fram till en stor sten och har öppet framför oss så vi klart och tydligt ser en ko och en kalv står på andra sidan vägen på ett hygge, sessan skäller väldigt bra som alltid. jag tar geväret, sätter stöd mot den stora stenen, stänger igen det ena ögat och ser kalven i kikarsiktet, vi väntar på att sessan ska byta position så jag kan skjuta, då byter hon och pappa viskar: nu! jag hittar av kalven i sikte, tar ett djupt andetag och trycker av... kalven rycker till, en klockren träff, bara ett skott behövdes så vi väntade på att den skulle tippa vilket den gjorde ganska direkt. vi går fram och börjar stycka den och kon är fortfarande arg och kommer tillbaka ett antal gånger.. senare kom farfar med bilen och hämtade älgen och vi for med den till byagården där resten av jaktlagen väntade! vilket ögonblick detta var, jag kommer ihåg de som om de vore igår fastän det var 3 år sen...




ögonblicket, minne för livet!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar