torsdag 9 september 2010

ett år sen

ett år sen, 090909. jag kommer ihåg dagen som igår, bland dem värsta dagarna i mitt liv. du var svårt sjuk och blev inlagd i respiratior 2 dagar tidigare, (som du låg i i 10 veckor) alla värden sjönk och de började bli kritiskt.. du blev sämre och sämre och doktorn sa till din mamma (min moster) att hon skulle kalla in dem närmaste, systrar och bröder.. moster ringde till min mamma och grät, jag hörde bara mamma gråta i sovrummet så jag gick dit. jag hör henne säga:
- okej, hur dåligt är det?
så börjar hon gråta ännu mer.. och jag förstår att de handlar om anna! så jag blir jätte orolig och vill veta vad det är. någon minut senare lägger mamma på luren och jag frågar vad som hänt, mamma säger att anna har blivit jätte dålig med jätte dåliga värden. jag blir orolig,. då hon säger:
- dem vet inte om hon överlever natten..
jag känner hur de hugger till i hjärtat och slänger mig i sängen och utbrister i gråt, går inte att stoppa tårarna, dem bara öser mer och mer... jag kunde inte tänka mig en värld utan mig, du var mer som en syster då vi var mindre än vad du var min kusin. jag gråter att luften börjar ta slut, pappa tröstar mig och kramar om mig hårt. även mamma, och de är bland de värsta som händer mig, att du ska försvinna? mattias kommer senare och fortsätter trösta mig.. mamma bestämmer sig för att fara och besöka anna eftersom mamma varit som en "extramamma" till anna, så hon far dit.. när hon kommit dit så har värdena stigit och det har blivit lite bättre.. som tur var! tanken att fortsätta leva mitt liv utan dig gick inte att leva sig in i... dehär var bland de värsta och jobbigaste som hänt mig, jag älskar verkligen dig Anna. och jag är glad att du var så stark som du var, att du klarade dig igenom detta med allt stöd du fick! Du betyder så mycket för mig, jag har alltid roligt när jag träffar dig och så vill jag att det ska förbli! 090909-en dag som jag lär minnas för alltid♥♥♥

                                                                         anna renberg♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar